Onze praktijkervaring

Onze ervaringen

Wij hebben al één en ander meegemaakt en daarmee misschien wel een paar leuke tips voor jullie!
Wellicht overbodig, maar misschien handig.

Heb je (hierover) nou nog een vraag of een tip die we moeten vermelden? Neem gerust contact op.

Praktische tips, van ons voor jou

Ja, simpel toch: Bij de ingang….  Duh….

Ja, dat klopt en als je een aparte ingang hebt en een aparte uitgang is het allemaal erg logisch.
Soms sta je echter bij een zaal die één bezoekersingang heeft en die meteen ook de uitgang is. En dan wordt het wat spannender. Óf misschien moeten bezoekers via diezelfde ingang richting de bar of het toilet en daarna weer terug naar de zaal; dan gaat alles door elkaar lopen!

Het is altijd aan te raden om de in- en uitgang gescheiden te houden van elkaar. Anders loop je het risico dat je bezoekers onnodig gaat controleren óf mensen komen binnen zonder gecontroleerd te zijn! Is er maar één mogelijkheid om de zaal ín te gaan, probeer dan die ingang in 2-en te delen.

Dat is afhankelijk van het evenement, maar belangrijk om te weten: Als mensen moeten zitten en er is géén plaats-reservering, dan zal iedereen komen op het moment dat ze kunnen, zodat ze de beste plek kunnen uitkiezen. Er zal dan ook een piek ontstaan dus zorg voor voldoende scan-mogelijkheden als dat het geval is!

Zorg ook dat je snel kunt opschalen in het geval dat het in één keer druk wordt, anders loop je het risico dat bezoekers pas binnenkomen als de voorstelling (of-wat-dan-ook) al begonnen is!

Ligt een beetje aan bovenstaande vraag, én aan het aantal bezoekers.
Heb je veel bezoekers én gereserveerde zitplaatsen, dan heb je een piekmoment redelijk kort voor aanvang. Zorg dan voor voldoende mensen.

Heb je geen aanvangstijd, dan ligt het alleen aan het aantal bezoekers en de doorstroom die je wil hanteren (lang wachten is voor niemand prettig).

Nee, maar wij wel!
Wij hebben een app laten ontwikkelen die direct communiceert met onze database, waardoor scannen niet alleen snel gaat, maar ook via élke smartphone te realiseren is!

Het is wel belangrijk als organisatie om dit vooraf goed in te richten in het systeem: Wie mag wáár gaan staan en wanneer mag deze persoon wel/niet scannen. Dat kun je allemaal inrichten in de inlogsystemen voor het scannen. Hoe je dat doet kun je hier lezen 🙂

Toch nog vragen? Kom maar op!

    Dit formulier wordt beschermd door reCAPTCHA. Het Privacybeleid en de Servicevoorwaarden van Google zijn hierop van toepassing.

    Open chat
    Kunnen wij je ergens bij helpen?