Waarom is online ticketverkoop beter dan offline ticketverkoop?

Online kopen

Waarom is online ticketverkoop beter dan offline ticketverkoop?

Er zijn verschillende redenen waarom een organisatie of bedrijf ervoor kiest om tickets online te verkopen in plaats van offline.

Groter bereik:

Online ticketverkoop kan een groter bereik hebben dan offline ticketverkoop, omdat meer mensen toegang hebben tot de website waar ze tickets kunnen kopen. Dit kan leiden tot meer verkoop van tickets.

Lagere kosten:

Online ticketverkoop kan lagere kosten hebben voor organisaties of bedrijven, omdat ze geen fysieke winkels of loketten hoeven te hebben om tickets te verkopen. Ook hoeft je geen tickets te laten drukken die fysiek verkocht worden. Een aantal kosten kun je dus besparen.

Gemak voor je bezoekers

Online ticketverkoop is prettiger dan het kopen van tickets in een winkel of aan een loket. Je hoeft alleen maar naar een website te gaan en het ticket naar keuze te kopen, wat kan worden gedaan vanuit het comfort van je eigen luie stoel.

Online ticketverkoop is daarnaast vaak sneller dan offline ticketverkoop, omdat je geen tijd hoeft te besteden aan het reizen naar een winkel of loket om tickets te kopen.

Daarnaast biedt Online ticketverkoop organisaties en bedrijven de flexibiliteit om tickets te verkopen op elk moment van de dag, zonder afhankelijk te zijn van fysieke winkels of loketten die alleen gedurende bepaalde tijden open zijn. Dit kan leiden tot meer verkoop van tickets.

Gemakkelijker om te beheren:

Online ticketverkoop is gemakkelijker om te beheren dan offline ticketverkoop, omdat alle gegevens digitaal worden opgeslagen en gemakkelijk kunnen worden geraadpleegd. Dit kan helpen om het ticketverkopproces efficiënter te maken maar ook de handling die daarna komt.

Ook voor volgende edities kun je over deze gegevens beschikken en kun je dus gericht mensen/vorige bezoekers wijzen op het feit dat ze weer naar je evenement kunnen komen!

Betere gegevensanalyse:

Dit sluit heel erg aan bij bovenstaand: Online ticketverkoop kan bedrijven of organisaties helpen om beter inzicht te krijgen in de verkoop van tickets, omdat alle gegevens digitaal worden opgeslagen en gemakkelijk kunnen worden geanalyseerd. Dit kan helpen om het ticketverkopproces te verbeteren en te optimaliseren, zowel voor nu als voor later.

Goed rekenen:

Het is wel belangrijk om in je achterhoofd te houden dat het niet gratis is om een online ticketverkoopsysteem op te zetten en te onderhouden. Dit wordt natuurlijk met de juiste ticketing-partij wel gemakkelijk gemaakt (als het goed is) en je bespaart kosten ten opzichte van fysieke tickets, maar je zult goed moeten rekenen.
Ook kan het moeilijker zijn om fraude te voorkomen bij online ticketverkoop in vergelijking met offline ticketverkoop, valse tickets wil je natuurlijk niet in omloop hebben (al is dat met fysieke tickets ook niet uit te sluiten…)

Kunnen wij je ergens bij helpen?